Regulamin sprzedaży internetowej
REGULAMIN SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ
Obowiązuje dla usług zakupionych i zarezerwowanych od 15 marca 2024 r.
§ 1
Definicje
Muzeum (lub Sprzedający) – Muzeum Archeologiczne w Biskupinie z siedzibą pod adresem Biskupin 17, 88-410 Gąsawa NIP 5621605570, REGON 092561385.
Zamawiający – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
System – Automatyczny system sprzedaży biletów iKSORIS za pośrednictwem strony internetowej uprawniających do uczestniczenia w Usługach takich jak:
- prawa wejścia na teren ekspozycji Muzeum,
- uczestnictwo w lekcjach, warsztatach i innych wydarzeniach,
- oprowadzanie z przewodnikiem,
- kursy statkiem,
- parkowanie,
prowadzony przez Muzeum pod adresem internetowym www.bilety‑biskupin.pl.
Bilet – potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży Usługi.
Usługa – usługa wstępu na teren Muzeum i/lub na organizowane przez nie wydarzenia kulturalne lub artystyczne lub inne, jak też usługi przewodnickie czy udział w lekcjach i warsztatach;
Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży biletów online za pośrednictwem strony internetowej.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady i tryb zawierania ze Sprzedawcą umów na odległość - sprzedaży Biletów. Regulamin określa w szczególności prawa i obowiązki Stron, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Skorzystanie z Systemu jest równoznaczne z zapoznaniem się z Regulaminem i jego zaakceptowaniem.
- Sprzedaż Biletów jest prowadzona za pośrednictwem strony internetowej pod adresem internetowym www.bilety‑biskupin.pl przez Muzeum Archeologiczne w Biskupinie. System sprzedaży internetowej jest bezpłatną usługą automatyczną.
- Ceny biletów jak również warunki nabycia biletów grupowych lub zniżkowych określa Cennik Muzeum opublikowany na stronie internetowej: www.bilety-biskupin.pl w zakładce ,,Regulaminy”.
- Rodzaje Biletów i informacja o przysługujących zniżkach dostępne są w Regulaminie sprzedaży biletów na stronie internetowej www.bilety‑biskupin.pl w zakładce ,,Regulaminy”.
§ 3
Kontakt
Adres Muzeum Archeologicznego w Biskupinie: Biskupin 17, 88-410 Gąsawa.
Adres e-mail Muzeum: cort@biskupin.pl.
Numer telefonu Muzeum: +48 453 071 403.
Zamawiający może porozumiewać się z Muzeum za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie w godzinach od 8.00 do 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku.
§ 4
Wymagania techniczne
- Do zakupu Biletów wymagane są:
- komputer lub inne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową oraz dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa z włączoną obsługą Java Script, cookies oraz obsługę TLS 1.2 lub wyższą,
- połączenie z siecią Internet oraz posiadanie konta e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca dokonanie rezerwacji po ukończeniu procesu rezerwacji albo wiadomość e-mail o przerwaniu rezerwacji w przypadku nieukończeniu procesu rezerwacji,
- dostęp do konta bankowego umożliwianego płatności online.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu sprzedaży Biletów spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sprzedaży Biletów za pośrednictwem strony internetowej z infrastrukturą techniczną Zamawiającego.
- Muzeum nie odpowiada również za niedostarczenie wiadomości w przypadku jej zatrzymania przez system antyspamowy systemu pocztowego Zamawiającego.
- Muzeum zastrzega sobie prawo wstrzymania w dowolnej chwili sprzedaży internetowej Biletów z przyczyn losowych lub technicznych.
§ 5
Sprzedaż Biletów
- Umowy zawierane poprzez Sprzedaż Biletów za pośrednictwem strony internetowej zawierane są w języku polskim.
- Ceny podane w sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT). Aby otrzymać fakturę VAT, należy w procesie zamawiania wybrać opcję „chcę otrzymać Fakturę VAT” oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
- Płatność za Bilety zamówione za pośrednictwem Systemu jest możliwa wyłącznie za pośrednictwem Operatora Płatności Fiserv Polska S.A., za pomocą strony internetowej, na którą Zamawiający zostanie automatycznie przekierowany bezpośrednio po złożeniu zamówienia, na zasadach określonych przez Operatora Płatności w regulaminie dokonywania wpłat w serwisie Fiserv. Korzystanie z usługi płatności online wymaga zapoznania się z regulaminem i warunkami świadczenia usługi przez Operatora Płatności oraz ich akceptacji przez Zamawiającego.
- Reklamacje dotyczące płatności należy zgłaszać zgodnie z regulaminem operatora płatności zamieszczonym na stronie internetowej Fiserv Polska S.A.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Zamawiającym a Muzeum następuje w chwili dokonania zapłaty.
- Zapłata niepotwierdzona przez bank Zamawiającego w ciągu 30 minut od momentu złożenia Zamówienia powoduje automatyczne anulowanie Zamówienia, o czym Zamawiający zostanie poinformowany w wiadomości mailowej.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje związane z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu banku, wskazanego przez Zamawiającego w trakcie dokonywania płatności.
- Po opłaceniu zakupu online i zaksięgowaniu płatności Bilet zostanie przesłany w formie pliku załącznika PDF na adres email podany przez Zamawiającego. Prosimy o niezwłoczne zweryfikowanie poprawności i zgodności Biletu z zamówieniem, w szczególności kwoty, rodzaju Usługi, jego daty i godziny.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2010r. Nr 138 poz. 930), sprzedaż Biletów w zakresie zamówienia i płatności drogą internetową nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Zamawiający nie otrzymuje paragonu fiskalnego. Zgodnie z § 5 ust. 2 Zamawiający może otrzymać fakturę VAT.
- Bilety wydrukowane bądź zapisane na urządzeniu mobilnym typu smartfon, tablet, czytnik ebook podlegają weryfikacji przed wejściem do Muzeum.
- W przypadku, gdy Zamawiający korzysta ze zniżki w cenie zakupu Biletów, przy sprawdzaniu Biletów w Muzeum zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienie do skorzystania ze zniżki. Bilety bez udokumentowanego prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia na wydarzenie oraz nie podlegają zwrotowi.
- Brak możliwości zakupu Biletów za pośrednictwem Systemu sprzedaży online nie oznacza braku możliwości zakupu Biletów w kasie Muzeum, o ile Bilety są jeszcze w sprzedaży.
§ 6
Zwroty i zmiany terminu rezerwacji
- Bilet zakupiony w Systemie sprzedaży Biletów za pośrednictwem strony internetowej nie podlega zwrotowi pieniędzy, za wyjątkiem odwołania przez Muzeum sprzedanej Usługi wydarzenia. Zgodnie z postanowieniami art. 38 ust. 1. pkt. 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi. Niewykorzystane Bilety nie podlegają zwrotowi ani przebukowaniu (tracą ważność).
- W pozostałym zakresie, Muzeum przyznaje Zamawiającemu prawo do zmiany terminu rezerwacji lub odstąpienia od Umowy sprzedaży Biletu na zasadach opisanych w ustępach 3-7.
- Zamawiający mogą zmienić termin rezerwacji, jeżeli termin Usługi jest dostępny w Systemie sprzedaży biletów i do realizacji Usługi pozostało nie mniej niż 14 dni. W celu zmiany terminu rezerwacji należy skontaktować się z Muzeum poprzez e-mail: cort@biskupin.pl, podając numer rezerwacji oraz załączając zakupiony bilet w formacie pdf.
- Muzeum umożliwia Zamawiającemu odstąpienie od Umowy sprzedaży bez podania przyczyn, o ile dostarczy do Muzeum oświadczenie o odstąpieniu od Umowy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia zawarcia umowy i jednocześnie nie później niż 14 dni przed terminem świadczenia Usługi. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Wypełnione oświadczenie oraz dowód zakupu w postaci Biletu w formacie pdf na zakupione Usługi należy przesłać w postaci załączników na adres e-mail: cort@biskupin.pl.
- Odstąpienie od Umowy i zwrot całości lub części środków możliwy jest tylko dla zamówień, dla których zakupione Bilety nie zostały w całości lub częściowo zrealizowane.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Zamawiającego w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy.
- Zwrot płatności dokonywany jest nie później niż w terminie 14 dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Zamawiający podczas zakupu lub na rachunek bankowy podany w oświadczeniu.
- Muzeum ma prawo wypowiedzieć Umowę sprzedaży wskazując ważną przyczynę. W tym celu niezwłocznie poinformuje Zamawiającego o zaistniałym fakcie wysyłając e-mail na adres, który został podany do realizacji Zamówienia. Jeżeli Zamawiający nie zgodzi się na zamianę terminu lub rodzaju Usługi Muzeum zwróci wszystkie dokonane przez niego płatności w terminie do 7 dni od poinformowania Zamawiającego o rozwiązaniu Umowy sprzedaży, przy użyciu takiego sposobu zapłaty, jakiego Zamawiający użył przy realizacji Zamówienia.
§ 7
Reklamacje
- Zamawiający może złożyć reklamacje dotyczące procesu zakupu Biletów online, rezerwowania Biletów telefonicznie lub prze e-mail oraz jakości usług świadczonych przez Muzeum, wysyłając e-maila na adres: cort@biskupin.pl lub pisząc do Muzeum na adres wskazany w § 3 z dopiskiem Reklamacja, w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty zakupu Biletu.
- W reklamacji Zamawiający powinien wskazać:
- przedmiot reklamacji,
- numer Zamówienia,
- przyczynę reklamacji.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo dokonane reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Zamawiającego.
- Muzeum nie odpowiada również za niedostarczenie wiadomości w przypadku jej zatrzymania przez system antyspamowy systemu pocztowego Zamawiającego.
- Reklamacja będzie rozpatrzona przez Muzeum w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Muzeum reklamacji. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Muzeum poinformuje Zamawiającego na piśmie lub poprzez pocztę elektroniczną na adres wskazany w reklamacji niezwłocznie po jej rozpatrzeniu.
§ 8
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Zamawiających zbieranych podczas sprzedaży Biletów za pośrednictwem strony internetowej jest Muzeum.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania internetowego zakupu Biletów. W przypadku odmowy podania danych zrealizowanie zamówienia nie będzie możliwe. Realizacja zamówienia następuję zgodnie z polityką prywatności opublikowaną na stronie internetowej: www.bilety-biskupin.pl w zakładce ,,Regulaminy”.
- Dane osobowe Zamawiających zbierane są za pośrednictwem strony internetowej w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
- Odbiorcami danych osobowych Zamawiających może być pośrednik płatności: Fiserv Polska S.A., adres siedziby i głównego miejsca wykonywania działalności: Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa, Sąd Rejestrowy dla m. st. Warszawy, nr KRS 0000061293, wpisana do rejestru Krajowych Instytucji Płatniczych pod numerem IP8/2013, NIP: 526-02-10-429.
- W celu realizacji płatności elektronicznych lub kartą płatniczą zebrane dane osobowe Zamawiającego udostępnia podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sprzedaży Biletów za pośrednictwem strony internetowej.
- Dane osobowe Zamawiającego oraz zgłoszonych osób będą przechowywane przez okres przewidziany przez przepisy archiwizacyjne.
- Zamawiający ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup Biletów.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Zamawiającego nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za Bilety uszkodzone lub zagubione przez Zamawiającego.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany Regulaminu bez wpływu na wcześniej zakupione Bilety.
- Przed wizytą w Muzeum każdy zwiedzający zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem rezerwacji i korzystania z usług MAB Muzeum udostępnionym pod adresem: bilety-biskupin.pl w zakładce ,,Regulaminy” oraz przestrzegać jego postanowień w trakcie wizyty.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Załącznik nr 1 do Regulaminu sprzedaży internetowej.